10 tipů, jak získat sledující na Instagramu 2022

Přidat na Seznam.cz

Sociální sítě známe asi všichni a většina z nás je používá denně. Mezi ty nejsilnější a nejúspěšnější patří Instagram, na který se denně přihlásí neuvěřitelných 400 milionů lidí. Správný marketing na Instagramu dokonce dokáže podpořit prodej služeb nebo produktů. Jak získat sledující na Instagramu (followers) a zařadit se mezi úspěšné profily s desítkami tisíc fanoušků?

10 tipů, jak získat sledující na Instagramu 2022

Sociální sítě známe asi všichni a většina z nás je používá denně. Mezi ty nejsilnější a nejúspěšnější patří Instagram, na který se denně přihlásí neuvěřitelných 400 milionů lidí. Správný marketing na Instagramu dokonce dokáže podpořit prodej služeb nebo produktů. Jak získat sledující na Instagramu (followers) a zařadit se mezi úspěšné profily s desítkami tisíc fanoušků?

Koupit Followers a Likes můžete zde >>

Sledující na Instagramu: Jak je získat?

Instagram je dnes jednou z nejoblíbenějších sociálních sítí, která má mezi dospělými Američany 40procentní dosah. To z něj dělá platformu, do které se vyplatí investovat čas a úsilí, ale růst publika může být náročný. Zde je 10 tipů, jak získat prvních 1000 sledujících na Instagramu.

Instagram je stále jednou z nejlepších platforem pro růst publika. Na celém světě má více než 1 miliardu uživatelů a tuto platformu sociálních médií používá 71 % amerických firem. A věděli jste, že Instagram dokáže generovat více než čtyřikrát větší počet interakcí než Facebook? Je to samozřejmé: Instagram je pro začínající podnikatele a tvůrce obsahu tím pravým místem.

Při googlování, jak rozvíjet účet na Instagramu, snadno narazíte na tipy. Většina těchto triků však funguje hlavně u větších účtů – pokud máte jen pár stovek sledujících, je to s nimi složitější. Dosáhnout oněch prvních 1000 sledujících na jakékoli platformě sociálních médií je obvykle nejtěžší, protože malým účtům lidé věnují méně pozornosti.

Připravili jsme pro vás 14 tipů, jak získat 1000 sledujících na Instagramu. Pusťte se do toho!

Jak získat prvních 1000 sledujících na Instagramu?

  1. Dejte si záležet na svém bio na Instagramu
  2. Spojte se se svou sítí
  3. Najděte si své publikum
  4. Najděte svůj hlas jako „značka
  5. Zveřejňujte poutavý obsah
  6. Pište chytlavé, sdílené popisky! (toto bylo součástí předchozího bodu 5)
  7. Optimalizujte své obrázky pro Instagram
  8. Zveřejňujte příspěvky konzistentně
  9. Experimentujte, testujte a analyzujte svůj obsah
  10. Dostaňte se na přední místa ve výsledcích vyhledávání
  11. Zjistěte, jak funguje algoritmus Instagramu
  12. Používejte video obsah
  13. Buďte informováni o trendech v obsahu a platformě
  14. Neztrácejte čas

Instagram sledující

1. Dbejte na to, aby se vaše bio na Instagramu počítalo

Vaše bio bude prvním představením novým sledujícím, a pokud ho vyladíte, můžete se zaměřit na své ideální publikum. Pokud se jim bude líbit, co vidí, pravděpodobně stisknou tlačítko sledovat.

Jaké hlavní věci zde chcete zdůraznit? Představte si to jako svůj 150znakový vstup. A nezapomeňte: vaše uživatelské jméno a jméno lze vyhledávat, ale zbytek životopisu nikoli.

Zde můžete koupit kvalitní Instagram sledující >>

Zde můžete koupit kvalitní Instagram likes >>

Zde je několik prvků bio, které mohou pomoci přilákat sledující:

  • Elegantní a kvalitní profilový obrázek.
  • Výzva k akci (#hashtag, na který můžete kliknout a sdílet ho, odkaz ke sledování nebo kontaktní informace).
  • Svižný text, který působí, jako by ho napsal skutečný člověk (ne robot).

2. Spojte se se svou sítí

Jak již bylo zmíněno, oslovení prvních několika stovek sledujících je často nejsložitější částí růstu publika na sociálních sítích. Proč tedy nezačít sledováním přátel, rodiny, spolupracovníků a v podstatě všech, které znáte? S největší pravděpodobností vás budou sledovat zpět a doufejme, že vás doporučí svým přátelům. Projděte také svůj Facebook a seznam kontaktů a ujistěte se, že jste využili všechna svá spojení.

3. Najděte si své publikum

Při zakládání účtu si zkuste popsat své ideální publikum. Napište si ho – jak vypadá avatar vašeho ideálního zákazníka? Koho sledují, co komentují a co je zajímá? Pak hledejte další účty, které se orientují na právě popsané publikum.

Pokud jste například cestovatelský vloger, hledejte účty a cestovatelské vlogery, kteří odpovídají kritériím vašeho publika. Najděte účty a tvůrce, kteří pravidelně zveřejňují příspěvky a dosahují vysokého zapojení do svého obsahu.

Nyní jde o to, abyste využili jejich profily a publikum. Komentujte jejich příspěvky. Sledujte jejich sledující a komunikujte s nimi. Zapojte se! Než vás budou ochotně sledovat a zapojovat se do vašeho obsahu, musíte si získat pozornost publika a navázat s ním kontakt.

získejte sledující na instagramu

4. Najděte svůj hlas jako „značka“

Možná to zní trochu korporátně, ale pokud chcete získat sledující na Instagramu, musíte o sobě přemýšlet jako o značce. To neznamená, že se musíte tvářit supervážně – jen to vyžaduje, abyste o svém profilu přemýšleli jako o výloze, vstupní stránce nebo zákaznické lince vaší oblíbené značky.

‚Tón‘ je slovo, které mohou lidé použít, ale celkově jde o identitu vaší značky. Způsob psaní popisků a komentářů by měl ladit, abyste v jednom příspěvku nemluvili textovým žargonem a v dalším ye olde English. Hlas každé značky je jiný, ale jednoduchý, polopatický tón je dobrým výchozím bodem pro získání více sledujících na Instagramu.

To se týká i vašich vizuálních podnětů. Ze stylistického hlediska vám pomůže, když budete mít konzistentní „věc“, která je vaše. Je v pořádku mít osobní účet na Instagramu s náhodnými obrázky a videi. Pokud však chcete získat sledující na Instagramu i mimo své přátele, rodinu a kolegy, musíte svůj obsah kurátorsky upravit tak, aby vypadal jedinečně váš.

5. Pište chytlavé, sdílené popisky

Umět napsat chytlavý popisek je umění. Efektivní používání popisků, od otázek přes humor až po zábavná fakta, je rychlým způsobem, jak podpořit aktivitu u svých příspěvků a umožnit svým sledujícím, aby vás poznali. Výzvy k akci, emotikony a vtipné popisy jsou osvědčené možnosti popisku, které vám mohou pomoci získat více sledujících na Instagramu.

Zapojení stávajícího publika je pro získání více sledujících na Instagramu klíčové. Napište do příspěvku jednoduchou otázku s otevřeným koncem; k vyvolání konverzace ve Stories použijte anketu nebo nálepku s otázkou.

Nezapomeňte, že každý komentář je příležitostí, jak získat nového sledujícího – nebo si udržet stávajícího – proto reagujte na každý komentář, který obdržíte. Udělejte si ze svých sledujících přátele a vyplatí se vám to.

6. Zveřejňujte obsah, který je zaměřený na zapojení

Nejenže musíte psát silné popisky, ale stejně důležitý je i samotný obsah. Instagram slouží k prohlížení věcí, to jistě. Ale když se lidé snaží dosáhnout 1000 sledujících, povzbuzování stávajících – a potenciálních – fanoušků, aby věci lajkovali, sdíleli, komentovali a hlasovali, buduje pocit komunity, bez ohledu na to, jak malá může být skutečná sledovanost.

Zde je několik různých typů obsahu a popisků, které můžete použít k získání více sledujících na Instagramu:

  • Příspěvky založené na otázkách
  • Žádosti o doporučení nebo tipy
  • Osobní nebo vtipné příběhy
  • Příspěvky s označením přítele
  • Příspěvky AMA (zeptej se mě na cokoli)
  • Skok na trend
  • Zveřejněte „před a po
  • Sdílejte materiály ze zákulisí
  • Uspořádejte soutěž

7. Optimalizujte své snímky pro Instagram

Nepokoušeli byste se přehrát starou kazetu na systému PS4, tak proč byste na Instagramu zveřejňovali fotografii, která prostě nevypadá, že tam patří? Nemusíte být profesionální fotograf, abyste pořídili špičkové fotky, ale nemůžete zveřejňovat jen náhodná, rozmazaná selfie. Tedy můžete, ale takhle 1000 sledujících na Instagramu nezískáte!

Používání profesionálních fotoaparátů a softwaru pro úpravy je perfektní, pokud na to máte čas a peníze, ale váš chytrý telefon si poradí. V konečném důsledku musíte vytvářet zapamatovatelný, úderný obsah, který bude v souladu s hlasem vaší značky, jak jsme již zmínili.
Myslete na věci, jako je symetrie, drobné detaily, různé perspektivy, negativní prostor a zaměření se vždy jen na jeden objekt. Pro kvalitní obsah je zásadní také osvětlení, a pokud je to něco, co chcete před nahráním obsahu na Instagram upravit, podívejte se na našeho průvodce klíčovým osvětlením zde.

8. Zveřejňujte příspěvky důsledně

Společným tématem úspěšných tvůrců obsahu a Jediů na sociálních sítích je, že často zveřejňují příspěvky. A abychom nezapomněli, ve správný čas. Pomocí nástroje Instagram Insights zjistěte, kdy je vaše publikum nejspíše aktivní.

Zveřejňováním správného obsahu ve správný čas zvýšíte své šance na získání zájmu publika. Tím, že si dáte záležet na tom, abyste každý den něco zveřejnili, dáte najevo: stojí za to se k vám vracet!

Je to také chytrý způsob, jak dát svému publiku o sobě lépe vědět. Čím více lidí se do vašeho příspěvku zapojí, tím výše se v jejich feedu objeví. To pomáhá rozšiřovat váš dosah a získávat více sledujících na Instagramu.

Plánováním obsahu s předstihem můžete přesně určit svátky a vyvolat rozruch kolem nadcházejících událostí. Strukturovaný kalendář obsahu vám také přinese klid, protože nemusíte ve dnech, kdy vám chybí inspirace, stresovaně zveřejňovat něco náhodného.

Algoritmus Instagramu diktuje pořadí příspěvků, které uživatelé vidí při procházení svého kanálu. Vychází přitom ze specifických signálů a upřednostňuje nejlépe hodnocené příspěvky, přičemž ty nejrelevantnější posouvá směrem nahoru a zajišťuje jim největší viditelnost. Čím více lidí tedy s vaším obsahem komunikuje, tím výše skončí.

9. Experimentujte, testujte a analyzujte svůj obsah

Abyste zjistili, co mezi vaším publikem funguje – a co ne -, je zásadní experimentovat s obsahem, který zveřejňujete, a analyzovat výsledky. Pokud nebudete svůj obsah testovat, jak zjistíte, co funguje nejlépe?

Je dobré nastavit strategii obsahu pro těchto pět funkcí Instagramu:

  • Feed
  • Stories
  • Živě
  • Videa
  • Reels

Vaše šance na objevení a zapojení se výrazně zvýší, pokud si zvyknete používat všechny tyto funkce a budete je používat dobře. Je důležité, abyste je všechny využívali a obsah testovali. Pak se podívejte na metriky a zjistěte, které tři – nebo dokonce pět – nejlepších příspěvků máte. Tím vám vaše publikum říká, jaký obsah se mu líbí nejvíce; pokud má určitý typ obsahu dlouhodobě špatné výsledky, nemá v očích vašich sledujících cenu ho dělat.

Kromě toho se snažte sledovat týdenní návštěvy profilu, vyhodnocovat sledování jednotlivých příspěvků – analýza těchto informací vám pomůže vytvářet obsah speciálně pro získávání sledujících – a sledovat klikání na bio odkazy. Jakékoli informace, které můžete shromáždit, jsou užitečné, protože pomáhají vytvořit si jasnější představu o tom, jaký obsah je třeba nadále vytvářet. Instagram Insights je šikovný nástroj, který můžete použít ke sledování těchto klíčových metrik.

Získejte 1000 sledujících na Instagramu

získat sledující na instagramu

10. Dostaňte se na přední místa ve výsledcích vyhledávání

Hlavní výhrou pro větší zviditelnění jsou nejlepší výsledky vyhledávání na Instagramu. Ačkoli nejsou vnitřnosti algoritmu Instagramu vytesány do kamene, existuje několik způsobů, jak zvýšit své šance, že se tam ocitnete.

  • Zveřejňujte příspěvky v době, kdy je většina vašich sledujících online. Pokud máte firemní účet, zkontrolujte své statistiky a zjistěte, kdy to je. Pokud firemní účet nemáte, podívejte se na své příspěvky a zjistěte, které z nich měly největší ohlas, a poznamenejte si, kdy jste je zveřejnili. Všimli jste si nějakého trendu? Pokud ano, je pravděpodobné, že právě tehdy je většina vašich sledujících online.
  • Vždy vytvářejte vysoce kvalitní obrázky, které odpovídají vašemu výklenku.
  • Používejte hashtagy relevantní pro váš výklenek. Neměly by být příliš populární. Čím jsou populárnější, tím hůře se dostanou na první místo na stránce objevování.
  • Pokud vaše obrázky obsahují další osoby nebo značky, označte je. Ti pak dostanou upozornění na váš příspěvek a existuje možnost, že se do něj zapojí nebo ho budou také znovu sdílet.
  • Vždy je dobré mít vztahy s většími účty v rámci vašeho výklenku. Pokud je nemáte, začněte s nimi komunikovat. Když se účty s velkým počtem sledujících zapojí do vašeho obsahu, pak máte větší šanci dostat se na přední místa.

11. Naučte se, jak funguje algoritmus Instagramu

Abyste se zorientovali v tom, jak funguje algoritmus Instagramu, přinášíme vám stručný přehled tří klíčových faktorů:

  • Vztah tvůrce se svými sledujícími
  • Relevance obsahu
  • Jak nový je obsah

Toto v žádném případě není kompletní shrnutí, protože algoritmus je tak trochu bestie. Vlastně ani označení „algoritmus“ není stoprocentně pravdivé – pod kapotou se toho děje tolik a vyřešit to všechno vyžaduje čas a trpělivost. Pokud se chcete naučit, jak získat 1000 sledujících na Instagramu, musíte pochopit, co je algoritmus Instagramu a jak funguje. Přečtěte si našeho průvodce zde.

Získejte 1000 sledujících na Instagramu

12. Používejte video obsah

Video obsah obecně získává o 34 % více interakcí než statický obrazový obsah. To nám říká, že video obsah je něco, co byste měli do své obsahové strategie přinejmenším zahrnout.

V dnešní době máte na Instagramu na výběr z mnoha možností videa. Patří mezi ně např:

  • Videa na Instagramu. Kdysi dávno byla dlouhá videa umístěna pod aplikací IGTV. Dnes jsou integrována v rámci hlavní aplikace Insta, přímo ve vašem kanálu. Pokud však chcete zveřejňovat delší videa (až deset minut v mobilu nebo hodinu přes počítač, jakmile jste ověřeni), aplikace IGTV vám to umožní.
  • Instagram Reels. Reels jsou krátké úryvky obsahu, něco jako videa TikTok. Jsou skvělým způsobem, jak mohou tvůrci zapojit své publikum.
  • Instagram Live. Instagram Live je nejlepší používat, když chcete být otevřenější a osobnější. Je to efektivní způsob, jak ukázat publiku, co se děje v zákulisí, a může se protáhnout až na čtyři hodiny, což může být přínosem pro vzdělávací obsah a obsah typu „jak na to“.

13. Zůstaňte informováni o trendech v oblasti obsahu a platforem

Sociální média se pohybují bleskově. Když přišel TikTok a začal čeřit peří, Instagram zareagoval s Reels. Když se Reels rozšířily, začaly různé algoritmy a procesy Instagramu zvýhodňovat obsah Reels více než běžné příspěvky ve Stories a Feedu – koneckonců bylo třeba přesvědčit lidi, že Reels stojí za to používat místo přechodu na TikTok.
Z tohoto důvodu je důležité sledovat trendy v platformě a obsahu. Pokud se na Instagramu objeví nová funkce, pravděpodobně se jí dostane počátečního impulsu, protože Instagram chce, aby tyto věci uspěly. Stejně tak budou uživatelé nadšeni, že mohou tyto funkce vyzkoušet, takže pokud bude váš obsah k dispozici od prvního dne, máte větší šanci získat další sledující Instagramu.

Koupit instagram sledující

14. Neztrácejte čas

Pokud chcete vědět, jak získat 1000 sledujících na Instagramu, musíte znát (a rozšiřovat!) své stávající publikum – je zásadní, aby se vaši sledující skutečně věnovali vám a vašemu obsahu. Nejenže tím dají najevo, že je zajímá to, co zveřejňujete, ale také to vaše příspěvky posune výše ve feedu, aby byly více vidět.

Falešné účty proto nemá cenu mít ve svých sledujících. Pokud vás tyto účty sledují, udělejte si čas na pročištění svých sledujících – třeba jednou za týden nebo měsíc. Jednoduše odstraňte falešné účty a roboty, kteří vás sledují. Tyto účty říkají algoritmu, že váš obsah není hodnotný, což znamená, že se nezobrazí tolika lidem.

Falešné účty je obvykle zřejmé odhalit čistě na základě jejich uživatelských jmen a pro dvojitou kontrolu se můžete podívat i na jejich feed. Falešné účty mají často jen několik příspěvků a to, co je na nich, je často dost spamové.

Další věcí, kterou je třeba vyškrtnout z rozvrhu, je hra na follow-unfollow. Dívejte se na cenu a příliš se nesoustřeďte na sledování a odsledování jiných účtů jen kvůli tomu, abyste je sledovali.

A teď už běžte získat těch prvních 1000 sledujících – zvládnete to!