„Ženy patří do kuchyně.“ Burger king způsobil pobouření jedním tweetem

Přidat na Seznam.cz

Nevěděli marketingoví experti jaké faux pas může přijít?

Je ironií, že na kanálu Twitter na mezinárodní Den žen ve Velké Británii si lidé přečetli: „Ženy patří do kuchyně“. Tento tweet zveřejnil Burger King.

Bezprostředně poté však následovaly další dva tweety: „Pokud chtějí, samozřejmě. Jen 20 procent kuchařů jsou ženy. Naším posláním je změnit rovnováhu pohlaví v restauračním průmyslu tím, že dáme zaměstnankyním příležitost rozvíjet kulinářskou kariéru.“

A také Burger King uvedl: „Jsme hrdí na to, že můžeme zahájit nový stipendijní program, který pomůže zaměstnankyním Burger Kingu uskutečnit jejich kulinářské sny!“

Takže první tweet měl za cíl upoutat pozornost lidí. Vzhledem k mnoha negativním reakcím však PR senzace selhala.

„Toto je nejhorší public relations, HAHAHA,“ komentoval jeden uživatel. „Máte představu, kolik lidí uvidí jen první tweet, aniž by viděli druhý?“ Kritizovala jedna žena a dodala: „Někdo z marketingového oddělení nerozumí asi Twitteru moc dobře.“

Burger King propaguje více žen v pohostinství, ale tweet se změnil v PR katastrofu
Skutečnost, že uživatelé měli se svou kritikou naprostou pravdu, lze pozorovat také v poměru kliknutí na tlačítko „Like“. Protože zatímco původní tweet dosáhl více než 600 000 lajků, druhý získal pouze 130 000 lajků. Další uživatel napsal: „Rozdíl lajků mezi prvním a druhým tweetem mě děsí.“

Ne všichni fanoušci však byli pobouřeni, objevily se také pozitivní reakce. Samotný Burger King zpočátku obhajoval provokativní příspěvek a odůvodňoval to tím, že chtěl jen poukázat na „velký nedostatek ženského zastoupení v oboru stravování“. Pozdě v pondělí večer však byl původní tweet nakonec odstraněn.

Byla dobře míněná PR kampaň populárního řetězce rychlého občerstvení ke Dni žen neúspěchem nebo chytrým nápadem? Není to úplně jednoznačné.