Zakázané pivo dostanou místo fanoušků fotbaloví mistři
Když Katar minulý týden změnil názor a na svých stadionech mistrovství světa ve fotbale zakázal alkohol, americkému pivovaru Budweiser zbyla na skladě spousta piva. Společnost ale vymyslela řešení, jak se ho elegantně zbavit.
Americký pivovar na Twitteru oznámil, že pošle neprodané pivo do země, jejíž fotbalový tým získá titul světového šampiona. V prohlášení pro CNN mluvčí společnosti uvedl, že záměrem Budweiseru je přenést oslavy ze stadionů přímo k fanouškům vítězné země.
New Day, New Tweet. Winning Country gets the Buds. Who will get them? pic.twitter.com/Vv2YFxIZa1
— Budweiser (@Budweiser) November 19, 2022
Katar je konzervativní muslimskou zemí, která prodej a konzumaci alkoholu přísně reguluje. Kvůli mistrovství světa ve fotbale se nejdříve rozhodlo ze svých nařízení slevit; fanoušci tak měli mít možnost zakoupit velmi drahé pivo když ne přímo během zápasu, tak alespoň tři hodiny před výkopem a hodinu po závěrečném hvizdu.
Těsně před zahájením šampionátu ale přišel nečekaný zvrat, když Katar nejprve požadoval méně nápadnou reklamu pivních prodejních stánků a nakonec alkohol zcela vykázal z okolí stadionů do licencovaných fanouškovských zón, připomíná list Guardian.
Společnost Budweiser je jedním z hlavních sponzorů mistrovství světa ve fotbale, za sponzorství údajně zaplatila FIFA 75 milionů dolarů (1,7 miliard korun). Marketingové plány společnosti pro fotbalový svátek ale katarským zákazem vzaly za své. Na nově vzniklou situaci Budweiser nejprve reagoval tweetem „Tak tohle je trapas“, který však byl ze sociální sítě rychle smazán.