Satelitní snímky ukazují, že Rusové dokončili železnici obcházející Krymský most. Expert vyjmenoval její slabiny
Rusko dokončilo další úsek nově vybudované trati železnice, uvádí server Defense Express.
Podle údajů monitorovací skupiny Frontelligence Insight začalo Rusko s výstavbou této železnice v červnu 2023. Přitom v dubnu nebo květnu 2024 Rusové uvedli do provozu ve zkušebním režimu železnici mezi Volnovachou a námořním přístavem v okupovaném Mariupolu.
Zveřejněné satelitní snímky ukázaly, že Rusko dokončilo úsek trati mezi Burne a Malovodne v dočasně okupované Doněcké oblasti. Železniční spojení mezi Taganrogem a Rusy okupovaným Mariupolem má obejít proslulý Krymský most a zajistit tak logistiku ruské armády na jihu Ukrajiny.
The Frontelligence Insight assesses that Russia is very close to launching the new railroad line between Burne and Malovodne (Donetsk Oblast), likely within weeks or days. The satellite imagery confirms limited train movement
— Tatarigami_UA (@Tatarigami_UA) May 29, 2024
Before proceeding, please like and share
Thread🧵: pic.twitter.com/hYY1nwbUWk
Analýza nově vybudované trati
Ze snímků je zřejmé, že trať má pouze jednu kolej a její kapacita tak bude omezena jen na 10 vlaků denně. V železniční větvi navíc mohou projíždět vlaky pouze s omezenou hmotností, píše server Defense Express. Tato železnice Rusům i přesto umožní uspokojit bezprostřední potřeby na území Krymu a nespoléhat se pouze na Krymský most.
Rusko ví, že je Krymský most v ohrožení
Vojenský expert Valerij Rjabych řekl, že Rusko cítí, že Krymský most je skutečně ohrožen a připravuje se na variantu, že dojde k jeho poškození, uvádí server Espreso. Kromě toho doufá, že tato diverzifikace zvýší ruské logistické schopnosti. Až 75 % veškeré ruské logistiky je vázáno na železnici.
Rusko použilo jednokolejku záměrně, aby zvýšil spolehlivost využití trakce dieselových lokomotiv, jak poznamenal Rjabych. Tato železnice může představovat další cíle pro ukrajinskou obranu.
,,Na nově vybudovaných úsecích jsou nejméně dvě úzká hrdla: mosty přes řeky Kalmius a Mius. Proto se tato úzká hrdla mohou stát cílem úderů ukrajinských obranných sil i partyzánských a sabotážních průzkumných skupin,“ dodal expert.
V březnu šéf ukrajinské rozvědky Kyrylo Budanov varoval, že výstavba železnice na Rusy okupovaných územích může být pro Ukrajinu problematická, píše Espreso.
Zdroj: Defense Express, Espreso