Railjety nové generace vstupují do provozu. Propojí Německo, Rakousko a Itálii
Rakouské spolkové dráhy uvedly do provozu první z modernizovaných vlakových souprav Railjet na linkách spojujících Německo, Rakousko a Itálii. Počátkem dubna byla uvedena předpremiérová jízda mezi Mnichovem a Veronou.
Rakouské spolkové dráhy nasadily do provozu na mezinárodních linkách mezi Německem a Itálií své vlakové soupravy Railjet druhé generace.
Zahajovací jízda se uskutečnila 5. dubna mezi Mnichovem a Veronou přes Brennerský koridor s hosty a představiteli ÖBB. Nebyla to však první příležitost, kdy měli Rakušané možnost vyzkoušet modernizovaný design. Národní dopravce nasadil některé z nově objednaných vlakových souprav do provozu na domácím trhu již koncem března, kdy jezdily mezi Vídní a Feldkirchem jako soupravy pro velikonoční sváteční dopravu, uvádí portál Railway Gazette.
Jak píše portál Railcolor news, v novém vlaku Railjet mohou cestující využívat mnoho služeb a komfortních prvků. Kromě nových pohodlných sedadel pro větší soukromí je k dispozici vylepšená Wi-Fi, možnost nabíjení prostřednictvím USB a indukčních nabíjecích stanic a informace pro cestující v reálném čase. Vlakové soupravy jsou dlouhé 238 m a nabízejí celkem 532 míst k sezení; 430 v ekonomické třídě, 86 v první a 16 v business třídě.
Každý vlak má dva vozy první třídy s oddíly třídy Business, palubní restauraci s posezením, čtyři vozy druhé (ekonomické) třídy, multifunkční vůz ekonomické třídy a řídicí vůz ekonomické třídy. Stejně jako většina nově vyvinutých kolejových vozidel jsou soupravy Railjet NG vybaveny technologií monitorování stavu v reálném čase, která je schopna přenášet diagnostické údaje zpět do příslušného depa údržby, zatímco jsou vlaky v provozu.
Během slavnostního zahájení provozu prohlásil generální ředitel ÖBB Andreas Matthä, že modernizované vlaky spojující Německo, Rakousko a Itálii jsou „důležitým signálem pro Evropu“.
Zdroj: Railway Gazette, Railcolor news