Německo musí napravovat škody Fialovy vlády, pustil se do premiéra Karel Havlíček (ANO)
Karel Havlíček (ANO) nešetří slovy kritiky vůči vládě pětikoalice Petra Fialy (ODS). Tentokrát viní premiéra z toho, že i díky Česku byl odsouhlasen konec nových aut na spalovací motory.
„Německo za švédského předsednictví EU napravuje škody Fialovy vlády,“ napsal Karel Havlíček na Twitteru. Jaké škody má vlastně na mysli?
Konec aut se spalovacími motory
Bylo to právě za předsednictví České republiky, kdy Evropská unie odsouhlasila to, že po roce 2035 bude prakticky nemožný prodej nových automobilů se spalovacími motory, uvádí Deník N.
To se však stalo jádrem sporů mezi politiky členských zemí. Celý spor nakonec urovnalo Německo, pochlubil se místopředseda Evropské komise Frans Timmermans. Po roce 2035 bude i nadále možné registrovat auta se spalovacími motory, budou však muset tankovat syntetická paliva, která jsou neutrální na uhlík. Tato paliva jsou vyrobena uměle a neobsahují ropu.
Nespokojený Havlíček
To však Karlu Havlíčkovi nestačí. „Ale ani povolení syntetických paliv není řešení,“ napsal a dodal, že tato paliva dosahují pětkrát vyšší ceny než běžné pohonné hmoty. Podle člena hnutí ANO to není žádná výhra v loterii. Ve velké změně, ke které má dojít v roce 2035, i nadále vidí velkou hrozbu nejen pro českou ekonomiku, ale i tu evropskou. A není sám.
Dohoda následovala po dopisech, které si vyměnily Brusel a Berlín. Evropská komise pak přijala návrh německého Ministerstva dopravy, informuje deník Süddeutsche Zeitung. Kromě Německa stálo proti zákazu prodeje nových aut se spalovacími motory i Polsko, Itálie a Česko.
Zdroje: Karel Havlíček, Deník N, Frans Timmermans, Süddeutsche Zeitung, redakce