Další problémy pražského letiště. Letadla nepřiletí včas, doporučuje se cestovat bez kufrů
Další fiasko pražského letiště je na světě. Podle aktuálních informací žádné letadla nelétají na čas a někteří dokonce cestující upozornili na to, aby s kufry ani nelétali. Je to pro ně zbytečné riziko zdržení a navíc se jim může stát, že jim nikdo a včas kufry neodbaví.
Problémy na pražském Letišti Václava Havla stále přetrvávají. Kvůli zpožděním letů a nedostatku personálu odlétají letadla z Prahy bez zavazadel, takže cestující tráví dovolenou jen s věcmi, které měli s sebou na palubě. K tomu se přidávají i výrazná zpoždění letů. Mluvčí letiště ve středu ráno pro redakci Pravda24.cz potvrdila, že tyto problémy budou pokračovat i nadále.
Letiště Praha se od neděle potýká s problémy týkajícími se zavazadel, a situace se zatím nezlepšuje. ,,Stále zaznamenáváme přetížení letového provozu, což způsobuje zpoždění letů a následně i zavazadel,“ uvedla mluvčí letiště Klára Divíšková pro web Pravda24.cz. ,,Pravidelnost příletů je nyní pouze 39 procent, u odletů je to jen 37 procent,“ upřesnila. Průměrné zpoždění příletů do Prahy činí hodinu a půl, zatímco u odletů je to hodina a čtvrt.
Kvůli nedostatku pozemního personálu odletují z Prahy letadla často bez zavazadel cestujících. Ti jsou pak nuceni trávit dovolenou pouze s věcmi, které měli v příručním zavazadle. Divíšková také připustila, že tento problém bude přetrvávat. ,,Může se to stát,“ řekla a zdůraznila, že odbavení zavazadel, která odlétají z Prahy, je pro letiště aktuálně prioritou.
V nadcházejících dnech doporučujeme cestujícím, aby měli u sebe na palubě letadla nezbytné léky a hygienické potřeby.
Hlavní prioritou je nyní nakládka zavazadel pro odlety, což může způsobit zpoždění při vykládce zavazadel cestujících, kteří přiletí zpět do Prahy. Pokud cestující nechtějí čekat na svá zavazadla, doporučujeme vyplnit formulář na reklamační přepážce nebo na webu letecké společnosti. Handlingová společnost jim zavazadla doveze domů zdarma. Handlingová společnost se nadále snaží zajistit další personál, ať už přímo nebo prostřednictvím personálních agentur. V třídírně a na reklamacích nyní pomáhají i administrativní pracovníci letiště.
Zdroje: redakce, autorský text, vlastní dotazování, pražské letiště