Tyto fráze říkají pouze opravdu silné osobnosti. Používáte je někdy také?
Lidí s opravdu silnou osobností není na světě mnoho. Jedinci, kteří touto osobností disponují, mají zpravidla pevné hodnoty a principy, oplývají psychickou odolností, mají vysokou míru sebeuvědomění, umí převzít odpovědnost, dělají svá rozhodnutí na základě morálky, jsou disciplinovaní a v neposlední řadě respektují ostatní, aniž by se nechali využívat.
Nemalá část jedinců si je však může splést s arogantními a bezcitnými lidmi či s jedinci, kteří mají histriónskou nebo narcistickou poruchu osobnosti. Tito lidé však mají k silným osobnostem velice daleko, neboť zpravidla nedokáží ovládnout ani své vlastní (mnohdy morálně špatné) choutky. Jak je ovšem možné poznat skutečně silné osobnosti? Můžete se zaměřit například na to, které fráze používají.
Pojďme hledat řešení, výmluvy nikomu nepomohou
Lidé se silnou osobností se zpravidla nesnaží hledat výmluvy, pokud se jim něco nepodařilo. To se týká i práce v kolektivu. Zatímco spousta lidí má tendenci se ztrácet ve své vlastní hlavě a hledat výmluvy, proč se něco nezdařilo, jedinci se silnou osobností rovnou upírají pozornost k řešení nastalého problému. Uvědomují si totiž, že každý problém může znamenat příležitost.
Právě tímto se lidé, kteří disponují silnou osobností, mohou výrazně lišit od arogantních osob či jedinců s narcistickou či histriónskou poruchou osobnosti. Ti totiž v těchto situacích mnohdy začnou hrát drama, nebo ze sebe okamžitě začnou dělat oběť.
Netoužím po vaší pozornosti za každou cenu
Silné osobnosti nemají potřebu být středem pozornosti za každou cenu. Nepotřebují ostatním něco dokazovat. Nesnaží se zapůsobit na své kamarády, partnery či kolegy tím, že si například koupí nejdražší triko nebo auto na trhu. To je zase spíše výsada jedinců s narcistickou poruchou osobnosti, na které je naopak dobré dávat si pozor.
To určitě neznamená, že si drahé triko či auto nemohou pořídit, ale pokud tak učiní, rozhodně to nedělají z toho důvodu, aby je ostatní obdivovali. Uvědomují si totiž, že obdivovat a uznávat ostatní lidi lze pouze na základě vlastností a činů.

Byla to moje chyba
Existuje nespočet lidí, kteří si neumí přiznat svou vlastní chybu. Raději svádějí vinu na ostatní a dělají všechno pro to, aby se vyhnuli následkům svého jednání. Mnohdy lžou i sami sobě. To u jedinců se silnou osobností v žádném případě nehrozí.
Silné osobnosti si totiž dokážou přiznat, že je chyba na jejich straně. A nebojí se to říct i veřejně. Zároveň se však nenechají svými chybami rozhodit, protože si uvědomují, že čas od času chybuje naprosto každý. Z toho důvodu jsou taktéž více tolerantní vůči ostatním. Například pokud jejich kolega udělá chybu, rozhodně na něj nezačnou vztekle pořvávat, ale spíše mu pomohou se z daného pochybení poučit.

Raději mi řekněte pravdu, než abyste mně mazali med kolem pusy
Velké množství lidí dává přednost komfortu před pravdou. Raději by slyšeli něco, co pohladí jejich ego, než něco, co je posune dál. Silné osobnosti však tímto způsobem nefungují. Raději by čelili tvrdé pravdě, než aby žili v nevědomosti.
I když může pravda bolet, bez ní se bude člověk posouvat v osobní i profesní rovině jen velmi těžko.
Respektuji váš názor, ale mám na tuto problematiku jiný pohled
Jedinci se silnou osobností se nebojí vyjádřit svůj názor, i když si uvědomují, že mohou jít proti proudu. Zároveň však respektují názory ostatních (výjimka může nastat, když se jedná o názory, které jsou v zásadním rozporu s morálkou).
Taktéž jsou schopni si svůj názor obhájit a vysvětlit svůj pohled na určitou problematiku bez toho, aniž by svého „názorového oponenta“ urazili či zesměšnili. Tímto se znovu odlišují od arogantních jedinců, kteří se sice často též nebojí vyslovit nahlas svůj názor, ale nezřídka při tom svého názorového oponenta zpochybní či zesměšní.
Nebojím se konfliktu, ale zároveň nemám zapotřebí jej zbytečně vyvolávat
Silné osobnosti nemají strach z konfliktů a pokud nějaký nastane, umí se za sebe postavit. Rovněž však nemají zapotřebí konflikty zbytečně vyvolávat.
Zdroje: dotyk.cz, zdravezdravi.cz, cnbc.com