ČEZ varuje před podvodnými reklamami. Zloději mají různé a lstivé metody

Přidat na Seznam.cz

Energetická česká společnost ČEZ se rozhodla kvůli zneužití loga a porušení práv k ochranné známce její společnosti podat u policie trestní oznámení na neznámého pachatele. Společnost se ale s těmito podvodnými reklamami potýká už déle než jeden rok, informuje o tom web Novinky.cz.

„Bohužel navzdory všem krokům, které činíme, se jedná o běh na dlouhou trať, protože tvůrci a zadavatelé těchto reklam jsou prakticky nedohledatelní,“ řekla Novinkám mluvčí ČEZ Barbora Peterová. V těchto případech to ani kriminalisté nemají jednoduché a vypátrat skutečného pachatele je mnohdy nemožné.

Například na svých stránkách skupina ČEZ podrobně ukazuje a vysvětluje, jak poznat klamavou reklamu od té správné. Hlavně poukazuje na to, co správná reklama musí obsahovat a na jaké nejdůležitější informace si dávat pozor. Nejvíce podvodných reklam se podle ČEZu nachází na sociálních sítích jako je Facebook, Instagram, ale i mnohé další.

„Tyto podvodné reklamy zneužívající značku ČEZ slibují nereálné zisky a vyzývají k registraci. Apelujeme na všechny, aby tyto stránky ignorovali, a především, aby nezadávali žádné osobní údaje,“ apelovala společnost na svém Instagramu před několika týdny. V žádném případě by žádný uživatel neměl sdílet soukromá a citlivá osobní data.

Lživé texty, ale i videa

Lidé se s klamavou reklamou nepotkají jen prostřednictvím rádoby novinářských zpráv a článků, ale i ve formě krátkých videí, takzvaných deep fake, kdy umělá inteligence vytvoří klamavé video, které se mnohdy těžko dá rozpoznat od toho pravého!

„Jsme s nimi v kontaktu a jednáme o stažení a zablokování reklam. Rovněž na všech našich profilech na sociálních sítích na toto podvodné jednání upozorňujeme a prosíme uživatele, aby toto chování hlásili a upozornili na takové příspěvky,“ přiblížila mluvčí ČEZ webu Novinky.cz.

Ačkoliv se s tím polostátní společnost potýká déle než rok, zatím se neobjevily žádné nové informace, které by vedly k dopadení pachatele. A po celou dobu se lidé na internetu mohou potýkat s falešnou reklamou. Je proto důležité veškeré informace nejlépe ověřovat prostřednictvím telefonního operátora, nebo rovnou na prodejně.

Zdroj: Instagram-ČEZ, CEZ.cz, Novinky.cz, redakce