Autonomní testovací BMW způsobilo hrůznou havárii v Německu. Jeden mrtvý a 9 těžce zraněných

Přidat na Seznam.cz

Velmi vážná dopravní nehoda se stala v pondělí odpoledne v jihozápadním městě Reutlingen nedaleko Frankfurtu v Německu poté, co autonomní testovací BMW iX vjelo do protisměru. Podle policejních zpráv to bylo autonomní elektrické auto stupeň 2, kdy je řidič stále zodpovědný za jeho řídící schopnosti.

Není jasné, zda testované vozidlo jelo v době srážky autonomně. Společnost BMW popřela, že by dotyčný vůz byl plně autonomní.

Podle policejních zpráv bylo v testovacím voze BMW v době srážky pět lidí, včetně 18měsíčního dítěte. U testovacího vozidla se to může zdát zvláštní, ale někdy testeři používají auta pro každodenní potřeby, protože tím přidávají více najetých kilometrů.

Podle webu DailyMail, vozidlo BMW iX v zatáčce vybočilo z jízdního pruhu a způsobilo kolizi čtyř vozidel. Auto narazilo do přijíždějícího Citroenu a čelně narazilo do dodávky Mercedes-Benz, což vedlo ke smrti cestujícího v tomto vozidle. Řidič Citroenu nezvládl řízení a narazil do jiného vozidla se dvěma lidmi na palubě, což způsobilo, že začalo hořet. U nehody zasahovaly čtyři záchranářské vrtulníky a desítky hasičů.

Policie zatím neměla možnost mluvit s nikým ze zúčastněných, takže není jasné, jak k nehodě došlo. Ačkoli policie uvedla, že BMW, které se nehody účastnilo, bylo „autonomní elektrické testovací auto“, společnost BMW popřela, že by vozidlo mělo zcela samořídící schopnosti. „Nejsme si jisti, zda vina bude spíše na řidiči než na systému BMW,“ sdělila společnost.

Podle webu PcMag, BMW iX je klasifikováno jako autonomní vozidlo úrovně 2, což znamená, že využívá pokročilou podporu řidiče k ovládání řízení i zrychlení. Vyžaduje ale, aby se jízdy aktivně účastnil i řidič a byl připraven kdykoli převzít řízení. BMW potvrdilo, že jeho vozidlo bylo zapojeno do nehody, a poukázalo na to, že u vozidel úrovně 2 vždy nese odpovědnost řidič.

Zdroj: dailymail.co.uk, pcmag.com