Práce v Albertu bez cenzury: Zaměstnanci promluvili o tom, co zákazníci nevidí
Albert se řadí mezi největší obchodní řetězce, jež mají své obchody na území České republiky. V červenci roku 2023 byste v naší malebné zemi nalezli celkem 337 prodejen, které pod tuto společnost spadají.
Podle žebříčku Top 50 českého obchodu, který sestavuje prestižní časopis Zboží a prodej, byl Albert v roce 2021 třetím největším obchodním řetězcem v České republice. Podařilo se mu dosáhnout tržeb ve výši až 61,44 miliard Kč. V tomto směru jej předběhly pouze gigantické řetězce Lidl a Kaufland. Ze všech výše zmíněných informací částečně vyplývá, že Albert patří i k největším zaměstnavatelům v České republice. Dle dostupných údajů v jeho prodejnách pracuje dohromady více než 20 000 lidí. Co na práci v tomto obchodním řetězci zaměstnanci říkají? A jak hovoří statistiky?
Práci v Albertu si v minulosti vyzkoušela i renomovaná novinářka, která poukázala na celou řadu nedostatků
V roce 2017 si novinářka Saša Uhlová v rámci série investigativních reportáží „Hrdinové kapitalistické práce“ vyzkoušela na vlastní kůži, jaké jsou v různých českých firmách pracovní podmínky na nejhůře placených pozicích. Z těchto reportáží vznikl později film Hranice práce, který vyvolal ve společnosti relativně mohutnou vlnu rozporuplných reakcí.
Během natáčení se tato žena dostala právě i do jedné z prodejen Albert. O práci v ní se vyjadřovala poměrně negativně. Divákům sdělila, že se jedná o velmi psychicky i fyzicky náročnou práci. Mimo jiné narazila na problémy s čerpáním pracovních přestávek či dlouhou a nevýhodnou pracovní dobu. Zároveň se zmínila o tom, že zaznamenala rozdíly mezi agenturními a kmenovými zaměstnanci.
I když je samozřejmě nutné dodat, že podmínky na každé z prodejen se mohly lišit. Velmi záleží na tom, jakou osobnost mají vedoucí směny, manažeři a další výše postavení lidé v prodejně.
Společností taktéž otřásl případ, který se stal v Ostravě-Porubě na podzim roku 2013. Manažerka tamější prodejny údajně zakázala pokladním si sednout. Tímto případem se zaobíralo i nejvyšší vedení Albertu, které veřejnosti sdělilo, že šlo o individuální pochybení a židle se ke kasám brzy vrátily.
Dle slov, která vyšla přímo z úst pracovníků v dobách minulých, tedy není práce v Albertu žádné terno. Stačily se za několik let podmínky změnit? Jsou v dnešní době lepší, nebo všechno zůstalo při starém?
Albert tvrdí, že jsou jeho pracovníci nyní již z velké většiny spokojení
Zástupci obchodního řetězce Albert nyní tvrdí, že se situace změnila k lepšímu. To svými slovy potvrdil i personální ředitel Albertu, kterým je Ctirad Nedbálek.

Oponuje mu však personalistka Magdalena Trojanová, která se při rutinním nákupu v Albertu stala svědkyní velmi nepříjemné situace.
„Pokladní, u které jsem platila a kterou na svých nákupech často vídám, se právě v mé přítomnosti a dost nevybíravým způsobem od své nadřízené dozvěděla, že nebude mít pauzu na oběd, a vlastně ani žádnou jinou pauzu v rámci celé směny, protože dnes přišlo do práce málo lidí,“ napsala na své stránce na sociální síti LinkedIn.
Personální ředitel Albertu na sebe nenechal s odpovědí dlouho čekat: „Případ jsme prošetřili a zjistili, že došlo spíše k nedorozumění a také k překročení pravomoci jiné kolegyně, která vlastně ani není nadřízenou dané zaměstnankyně. Předmětem diskuze nebylo, zda přestávka ano, nebo ne, ale zda je možné 30minutovou přestávku rozdělit na dvě patnáctiminutové přestávky,“ uvedl případ na pravou míru.
Následně si personální ředitel Albertu ještě posteskl, že jedna taková věc, která proběhne éterem, vytvoří tisíckrát větší dopad než to, že dalších patnáct tisíc zaměstnanců odpracovalo v pohodě. A o tom prý nikdo nenapíše.
Jak je na tom Albert na serveru Indeed
Server Indeed se zaměřuje na hodnocení zaměstnavatelů. Každý, kdo v některé ze společností pracuje (pracoval), může vyjádřit svůj názor a ohodnotit svého zaměstnavatele.
Albert má na tomto serveru celkové hodnocení 3,4 hvězdičky, které je vytvořené na základě 77 recenzí. Ve slovních vyjádřeních se setkáte jak s pozitivními, tak s negativními hodnoceními.

Je tedy zřejmé, že podmínky na každé prodejně mohou být různé. Někde jsou pracovníci spokojeni, jinde si ztěžují – nejčastěji na nízký plat, náročnou práci či arogantní nadřízené. Nezřídka se taktéž setkáte s kritikou zákazníků, kteří prý dokážou být někdy pěkně protivní. Až tedy příště nebudete mít svůj den, zkuste se i přesto k zaměstnancům chovat ohleduplně. Arogantní chování společnosti nijak neprospívá.
Zdroje: e15.cz, cs.wikipedia.org, cz.indeed.com