Japonská automobilka Toyota se chystá ukončit smlouvu o sponzorství olympijských her
Podle zpráv z Japonska se automobilový gigant Toyota chystá po příštích olympijských hrách v Paříži ukončit své rozsáhlé sponzorské partnerství s Mezinárodním olympijským výborem (MOV), informuje Washingtonpost.
Toyota má sponzorskou smlouvu platnou do roku 2024, jejíž hodnota byla při oznámení v roce 2015 údajně 835 milionů dolarů (19,5 miliardy korun). Dohoda pokrývala čtyři olympijské hry, počínaje zimními hrami v roce 2018 v Pchjongčchangu a konče Paříží v roce 2024, píše deník Business Insider.
Všeobecně se má za to, že jde o největší sponzorskou dohodu, jakou kdy MOV uzavřel.
Podle japonské tiskové agentury Kyodo je Toyota nespokojena se způsobem, jakým MOV nakládá se sponzorskými financemi. Agentura uvedla, že peníze nebyly účinně využity k podpoře sportovců a propagaci sportu.
Toyota žádost o vyjádření odmítla komentovat s tím, že finanční údaje jsou interní záležitostí. Toyota během pandemie dočasně stáhla svou olympijskou reklamu v Japonsku během odložených her v Tokiu v roce 2021. Uvedla, že reagovala na silné protiolympijské jednání a tlak MOV na konání her.
Zdroj: Washingtonpost, Business Insider